Πέμπτη 2 Ιουνίου 2011

Τα αυγά και τα....χάλκινα


τα ...αυγά....και τα....Χάλκινα...!!!

                                              
      Τι ..είναι και τούτο πάλι..? ....και πως μας βρήκε....και μας ξαφνιάζει....δυσάρεστα.....!!!
Κάποιοι βρήκαν την κότα που κάνει το χάλκινο αυγό....κι αφού το ανακάλυψαν στο δικό τους κοτέτσι...
σκέφτηκαν και του γείτονα....
Μπουκάρουν λοιπόν στα ξένα κοτέτσια αλαφιάζουν τις κότες, και ψάχνουν ανάμεσα στα .... αυγά και το χάλκινο της ξένης αυλής.....
 τώρα θα μου πεις τι γίνεται με τα κανονικά αυγά που κλέβουν...γιατί και σε αυτά δεν χαρίζονται....
 Ε...κρατάνε ..όσα τους χρειάζονται για ρούφηγμα..άντε ...για κανένα αυγολέμονο η καμιά  στραπατσάδα,
με πατάτες τηγανητές και με τα υπόλοιπα  κάνουν δημόσιες σχέσεις  του τύπου ...."θες κανένα αυγουλάκι για το Μωρό?".....
 Και αυτό λέγεται ως κάποιο βαθμό κοινωνική αλληλεγγύη......αλλά δεν πρόκειται για αυτό....
Για άλλου είδους κακαρίσματα ομιλώ  και για άλλα γεννητούρια ...όπου γεννούν οι κότες.!!!! και μάλιστα αυγά  χάλκινα.....
   Ας πάρουμε όμως την ιστορία από την αρχή.......
Κτυπάει το τηλέφωνο και το σηκώνω πρωί στην ώρα του καφέ....
 Έλα  Κουμπάρε....ο Αποστόλης είμαι από την  Θεσσαλονίκη....!!!
 -Κουμπαράκι μου ....τι μου κάνεις... τι ευχάριστα μαθαίνω  η ώρα η καλή...να μας ζήσουν τα παιδιά....
-Το πήρες το προσκλητήριο...δεν φαντάζομαι να μην  έρθεις ...  καταπάνω θα το κάψουμε...
-Αστειεύεσαι....?? ετοιμάζω βαλίτσες... τον  κουμπάρο μου τον Αποστόλη? δεν με κρατάει τίποτα...Σαββάτο πρωί...σκάω άφιξη στο Σιδηροδρομικό σταθμό της Σαλονίκης με τα σχετικά τσουμπλέκια...

Να σου λοιπόν ο Μπαρμα Γιάννης φορτωμένος   με τις βαλίτσες και τα καλούδια στο Σταθμό του προαστιακού της Λάρισσας  να εισέρχεται μετά της συζύγου του στα πολυτελή  βαγονέτα της Ηλεκτροκίνητης αμαξοστοιχίας, ασθμένων αλλά περιχαρής, πρώτον ένεκα διάθεσης με προσκλητήριο γάμου στην τσέπη,  , δεύτερον
για την πολυτέλεια, αλλά και την ταχύτητα που μηδενίζει  τις αποστάσεις των δύο μεγαλουπόλεων όπως έχει πληροφορηθεί.από άλλους που το εκθιάζουν...
-Ενας αέρας θα είναι το ταξείδι μέχρι να φάμε τα σουβλάκια ...θα έχουμε φτάσει Σίνδο...λέω στη σύζυγο..στη μέση της διαδρομής.
Εγώ ήμουν αυτός που το είπε?....δεν έλεγα κάτι για την ...Τρόικα που έρχεται αύριο στην Αθήνα??.
Εκεί που πήγαινε μιά χαρά το τρένο....άρχισε να ξελιγώνεται το βήμα του...μέχρι που σταμάτησε στη μέση του πουθενά ...στα χωράφια...
Σβήστηκαν και τα φώτα...γιατί βλέπεις ήταν πρωί ..και γλυκοχάραζε....
Άρχισα να αγριοκοιτάζω την γυναίκα μου που με παρακολουθούσε με αγωνία....σε λίγο κάποιος ένστολος του ΟΣΕ...περνάει δίπλα μου  με ένα φακό...
-Τι συμβαίνει ...Αρχηγέ μου ...ρωτάω..??
- Κτύπησαν οι....Γνωστοί άγνωστοι μου λέει....
-Οι τρείς Καμπαλέρος??......ξαναρωτάω.
Όχι κύριε...υπάρχουν συμμορίες...που κλέβουν τα "χάλκινα." ..μας έχουν  ρημάξει....
-Και τι είναι τα Χάλκινα.....έχει .."καζάνια."... το τρένο. ρε παιδιά.??
-Ακίδες...κύριε....χάλκινα σύρματα...κατά  μήκος  της γραμμής του τρένου...τροφοδοτούν με κίνηση τα...βαγονέτα...!!
Με κοιτά πάλι με αγωνία...η γυναίκα μου....που νομίζει ότι δύσκολα "αρπάζω τα...νοήματα."..όμως τώρα ξέρω τι θα της απαντήσω...
-Αν σε βάρυναν τα σουβλάκια...ευκαιρία να τα χωνέψουμε...
-Βοήθα να πάρουμε τις βαλίτσες και τα υπόλοιπα...να κόψουμε δρόμο από τα χωράφια , από κει που πάνε και οι άλλοι ποδαράτο ...και σε μισή ώρα..θα βγούμε στη δημοσιά ..μπας  και μας μαζέψει κανένα πούλμαν....από αυτά που πάνε φιλάθλους για το Ντέρπυ....του ΠΑΟΚ...., και ας μου φορέσουν και...Κασκόλ.....τέτοιο καζίκι.... που πάθαμε...ούτε στου εχθρού μου...το "κοτέτσι".

Και τούτο γιατί...?μέσα στο θυμό και την ταλαιπωρία που τσαλαβούταγα με τις βαλίτσες στα οργωμένα λασποχώραφα, ήλθε στο μυαλό μου η εικόνα πριν κάτι μήνες,μίας ομάδας από νεαρούς καίγανε καλώδια σε ένα σκουπιδότοπο και απόμερο  σημείο.όταν από περιέργεια ρώτησα να μάθω
τι ακριβώς κάνουν μου απήντησαν....

-Άχρηστα κομένα καλώδια,που βγάζουμε τον Χαλκό...για να αγοράσουμε κανένα αβγουλάκι....
για τα αδελφάκια μας...που είναι μωρά...λογικό ακούγεται και κέρδισε την συμπάθεια μου...
Περίεργο όμως, γιατί αργότερα ξεφόρτωναν , ντάνες , καρούλια...και φωτιές....ντουμάνια....
Σκέφτηκα...ότι πλέον..όχι τα...μωρά αλλά  γειτονιές για να μην πω συνοικίες θα μοιράζονταν αυγά ντουζίνες αυγοθήκες καρτέλες....μεταξύ τους....και...σίγουρα ο λόγος πλέον δεν ήτο.... για τα "αυγά"
Αλλά για τα "Χάλκινα"... αποκαΐδια....κάποιας παράνομης δραστηριότητας....που σίγουρα έπαιρνε διαστάσεις...
 Κάποιοι ...απ το κοτέτσι τους....θα έμελλε να χάσουν  όχι μόνο..τα αυγά και τις κότες..αλλά και τα χάλκινα " Λεβέτια"... από την αυλή τους...

 Την   ίδια μέρα επί τέλους μετά τα μύρια βάσανα... έπινα το σχετικό ουζάκι με τα συνοδευτικά ορεκτικά στην αυλή του κουμπάρου...και εξιστορούσα με χιούμορ και στόμφο τα πρωινά παθήματα...ενώ οι πάντες γελούσαν...
Στο τέλος όλοι συμφωνούσαν.....
-Είναι η μάστιγα της....εποχής....πετάχτηκε  να συμπληρώσει κάποιος που είπε  ότι είναι μπλόκερ...
και άπλωσε το χέρι να τσουγκρίσουμε το πασχαλινό αυγό για το " καλώς όρισμα..."
-Συγχαρητήρια με  νικήσατε απαντώ...γυρίζοντας απ την άλλη το αυγό...για να δώ όμως το δικό σας...
-Γιατί ...συμβαίνει τίποτα...επιλήψιμο.. με το αυγό μου...? λέει  απορημένος.
- Όχι  αγαπητέ...τίποτα απολύτως έτσι ...κοιτώ...
Κανείς ίσως δεν θα μπορούσε να φανταστεί , αλλά ούτε και εγώ να εκμυστηρευτώ, ότι τέτοιες μέρες εκτός από τα αληθινά Πασχαλινά αυγά, τα σοκολατένια, κ.α που κυκλοφορούν ,εγώ αναζητούσα  και τα χάλκινα....να βγάλω το άχτι μου..!!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου